НачалоНовини 2010/05Новина

Изпълнителна агенция по горите | Новини

14.05.2010 - Резултати от направена проверка на Държавно ловно стопанство Витошко-Студена

На основание чл. 20, ал. 3 от Закона за държавната финансова инспекция /ЗДФИ/,  е представен Доклад № ФИ 5 ПК- 0005/ 08.03.2010 г. съставен при извършената финансова инспекция на ДЛС – „Витошко-Студена”, с. Кладница, Област Перник, което попада под обхвата на държавната финансова инспекция по смисъла на чл. 4, ал. 2 от Закона за държавната финансова инспекция, като държавно предприятие по чл. 62, ал. 3 от Търговския закон.
         През проверявания период от 01.01. 2005 г. до 30.06. 2009 г. ДЛС – „Витошко – Студена” се ръководи и представлява от директора – инж. Дамян Илиев Дамянов.
          
         За този период в ДЛС – „Витошко- Студена” са получени бюджетни кредити общо в размер на 4 048 878 лв.- изразходвани по съответните направления:

• За лесокултурни мероприятия -323 228 лв.;
• За ловно-стопански мероприятия – 770 622 лв.;
• За специализирано бюро на Национално управление по горите- 473 344 лв.;
• За управление на горския фонд – 2 043 373 лв.;
• За закупуване на мотоциклети за системата на НУГ – 413 826 лв. и за ремонт на специализирано бюро на НУГ – 21 000 лв.
Основен извод на финансовата инспекция по разходването на тези средства е :

„Бюджетните средства  и средствата от стопанската дейност на ловното стопанство се акумулират в една банкова сметка, което не дава възможност да се разграничи финансирането с оглед на извършването на последващ контрол на постъпилите и изразходвани бюджетни средства”
             
     Съгласно чл. 9, ал. 8 от Закона за лова и опазване на дивеча, държавните ловни стопанства са възложители на обществени поръчки и за осъществяване на дейността си организират и провеждат процедури по ЗОП.

               Финансовата инспекция е установила следното:

• През 2005 г. 4 процедури са приключили със сключване на договори а три са прекратени, като по някои от тях са допуснати нарушения на ЗОП и НВМОП, за които не са съставени актове за установяване на административно нарушение (АУАН) и не са наложени  санкции на директора на ДЛС- „Витошко- Студена” инж. Дамян Дамянов, поради изтичане на тригодишния давностен срок по чл. 127, ал. 1 от ЗОП.;
•  За 2006 г. са проверени 15 процедури за възлагане на обществени поръчки, от които 4 процедури са приключили със сключване на договори, а 11 са прекратени. По три от тях не са съставени актове за установяване на административни нарушения, поради изтичане на тригодишния давностен срок;
• През 2007 г. са проведени общо 7 процедури по 6 от които са сключени договори за изпълнение , а една е прекратена;
• За 2008 г. са проверени 14 процедури за възлагане на обществени поръчки, от които 10 са приключили със сключване на договори;
• За периода от 01.01.2009 г. до 30.06. 2009 г. е проведена 1 процедура приключила със сключването на договор с изпълнителя.
      Финансовата инспекция е установила следните по-характерни и повтарящи се почти във всички проведени процедури по ЗОП и НВМОП:
• Неспазване на изискването на чл. 34, ал. 1 от НВМОП за уведомяване в седем дневен срок от сключване на договора за изпълнение,  Агенцията за обществени поръчки за вписване в Регистъра на обществени поръчки;
• Не е възложено на друго длъжностно лице да изпраща тази информация по чл. 44, ал. 1 от НВМОП;
• В други случаи информацията е изпращана със голямо закъснение;
• Не винаги са определяни резервни членове в комисиите с което са нарушени изискванията на чл. 18, ал.1 от НВМОП;
• Не са представяни в повечето случаи от представителите на фирми участници в обществени поръчки и сключили договори с ДЛС-„Витошко- Студена”, свидетелство за съдимост съгласно изискванията на чл. 47, ал. 1 т. 1 от ЗОП;
• Удостоверение от съответния окръжен съд за наличие на обстоятелства по чл. 47, ал. 1 т.2 от ЗОП , че участника не е обявен в несъстоятелност;
• Документ от съответния компетентен орган, че към датата на подписване на договора фирмата изпълнител не е обявена в производство на ликвидация – чл. 47, ал.1 т. 3 от ЗОП;
• Не е възложено на определено длъжностно лице при наличие на обстоятелства по чл. 24, ал. 1, т. 1 от НВМОП да се прекрати открита процедура за възлагане на малка обществена поръчка;
• Непредставяне на гаранция за изпълнение на сключен договор- чл. 47, ал. 9 от ЗОП;

       Със сключването на голяма част от договорите за обществени поръчки с участници, определени за изпълнители, инж. Дамян Дамянов – като директор на ДЛС – „Витошко- Студена” , не е изпълнил задължението си по чл. 47, ал. 9 от ЗОП, както и разпоредбите на чл. 32, ал. 1 т2 от НВМОП, за което от Агенцията за държавна финансова инспекция са му съставени 24 акта за установени административни нарушения (АУАН). Съставен е и един  АУАН на Държавното ловно стопанство, като юридическо лице на основание чл. 127, ал. 1 от ЗОП.
       За същите нарушения на зам. директора на държавното ловно стопанство- инж. Гергана Василева са съставени 4 АУАН.

       Финансовата инспекция е извършила проверки за законосъобразността на сключените граждански договори през периода 01.01. 2005 г. до 30.06.2009 г., в резултат от което е установила следното:
• По 155 договора за изплатените възнаграждения общо- 60 989 лв.  не са попълнени и  подписани протоколи за приемане на извършената работа по предмета на договора от възложителя и предаването й от изпълнителя;
Установени са незначителни нарушения, относно законосъобразността на извършените разходи за командировки в чужбина( участие на специалисти от ДЛС- „Витошко- Студена”) в международни ловни изложения;
Установени са нарушения във връзка с наемането на автомобил за нуждите на ДЛС „Витошко- Студена”, като не е създадена необходимата отчетност на пропътуваните километри, разхода на гориво и изразходваните средства за целта;
 Поради несключването на договори за наем от страна на инж. Дамян Дамянов и НУГ/ДАГ/ИАГ за периода от 01.01.2005 г. до 30.06.2009 г., от които да е видно в какви срокове следва да се внася дължимия наем и следващите се консумативни разходи, както и начина на тяхното изчисляване, финансовия инспектор е приел по основание и размер внесените  от инж. Дамянов парични суми за наем и консумативни разходи.
 Проверката на създадената в ДЛС отчетност във връзка с приходите от организиран ловен туризъм ( ОЛТ) за проверявания период не е установила нарушения.
  Не са установени нарушения на финансовата отчетност по отношение на приходите и извършваните разходи, както по банков път така и при касови разплащания.
 Извършените инвентаризации от финансовата инспекция не са установили липси и излишъци на материални активи и парични ценности.